Skrevet av: teb, publisert 01.01.2011

Det har vært mye regn i India den siste tiden. Flere av barna har vært syke med forkjølelse og feber. De er heldigvis bedre nå. Santosham sier det går greit så lenge de får medisiner. Shiven falt på hellene utenfor og brakk armen. Det tok tre måneder før han ble frisk, igjen.

Det er spennende å følge de unge jentene som var de første som flyttet inn på barnehjemmet. I og med at jenter er Indiaforeningens hovedprioritet er det fantastisk når vi ser at de tar utdanning og får seg en jobb.

Det er nå i alt 31 barn som bor på barnehjemmet.

Midthu er en av dem,  og hun hadde et flott bryllup i sommer. Hun og mannen bor noen timers reise fra barnehjemmet. Hun har det bra og har fått jobb som lærer på en barneskole.

Geetha vil bli lærer, og dette året studerer hun engelsk og data slik at hun kan komme inn på lærerskole neste år. I tilegg jobber hun på barnehjemmet.

Rincy jobber på skjønnhetssalong og jobber også litt på skolen, i klassene for de minste.

På grunn av gaver og støtte fra dere har vi vært så heldige å ha anledning til å ansette en engelsklærer og en lekse- og sosial lærer på timebasis noen timer i uken. Santosham sier det er til stor hjelp, og hun merker allerede at barna snakker bedre engelsk.I tilegg til disse er det en ansatt på kjøkkenet, samt en sjåfør.

Indiaforeningens Kontonummer: 0539 33 85865 Facebook: Indiaforeningen